Vilkår og betingelser ved onlinekøb
TapShop ApS
Strandvejen 42, 8300 Odder
Telefon: +4533606245
E-mail: info@tapshop.dk
Cvr. nr. 25646266
1. Generelle betingelser
Kontroller din ordrebekræftelse
Ved modtagelse af ordrebekræftelsen, skal du kontrollere, at den stemmer overens med din bestilling, og at dine kontaktoplysninger er korrekte. Hvis du opdager fejl i ordrebekræftelsen eller hvis du har ændringer til din ordre beder vi dig ringe til TapShop på +45 33 60 62 45
Betaling ved e-handel
På www.tapshop.dk kan du betale din ordre med Dankort, VISA, Mastercard, Mobilepay, EAN eller proforma faktura. Kortoplysningerne sendes over en krypteret forbindelse til serveren og kan ikke læses af andre. Købesummen bliver først trukket fra din konto, når ordren bliver afsendt.
Annullering af e-handels ordre
Vil du annullere din ordre, skal du ringe til TapShop på tlf. +45 33 60 62 45, senest 5 hverdage før den planlagte leveringsdato. Sker annulleringen senere end 5 hverdage før den planlagte leveringsdato, er det ikke sikkert ordren kan standses, og du kan I så fald vælge at returnere ordren indenfor de 14 dages fortrydelsesret.
Skader eller mangler
Du skal gennemgå din ordre ved modtagelse. Hvis en vare er beskadiget eller lider af mangler, beder vi dig ringe til TapShop på +45 33 60 62 45. Vi beder dig have ordrebekræftelse eller fragtbrev parat, når du ringer.
Fortrydelsesret ved e-handel
I henhold til dansk lovgivning har du 14 dages fortrydelsesret når du handler online. Det betyder at du kan modtage varen, pakke den ud og se om den er som forventet. Hvis du fortryder dit køb, leverer du varen tilbage til TapShop. Hvis hele ordren fortrydes, tilbagebetales det fulde beløb for intakte varer samt de oprindelige forsendelsesomkostninger. Omkostninger til returlevering/forsendelse til nærmeste TapShop varehus i Danmark sker for egen regning. Hvis varen returneres skal du kontakte TapShop på +45 30 60 62 45 forinden for sikker registrering af kontooplysninger til brug ved tilbagebetaling.
Betingelserne for brug af fortrydelsesretten er, at TapShop får den modtagne vare uden værdiforringelse, altså som den var ved levering. Fortrydelse kan også ske ved at nægte modtagelse af varerne.
Såfremt den returnerede vare har en forringet salgsværdi, vil det fulde beløb ikke blive godtgjort.
Værdiforringelse
Du må prøve og undersøge varen på samme måde, som du kan og må i en fysisk butik.
Er varen forringet i værdi ved tilbageleveringen til TapShop ApS, og skyldes det, at du har brugt den mere, end man kan og må i en fysisk butik, kan du forvente at skulle betale for værdiforringelsen.
Det er TapShop ApS, som i første omgang fastslår, om varen er forringet i værdi, og hvad den kan sælges for til andre forbrugere.
Reklamationsret
Hvis du som forbruger handler hos TapShop ApS, har du 24 måneders reklamationsret, og hvis du som erhvervsdrivende handler hos TapShop ApS, har du 12 måneders reklamationsret.
Har du et produkt som er gået i stykker, men stadigvæk er inden for garanti, så skal du selv sørge for at returnere produktet til TapShop, som så vil gennemgå produktet.
Persondata
TapShop A/S, Strandvejen 42, 8300 Odder, er ansvarlig for de oplysninger du giver til TapShop. Vi gemmer oplysninger (indtastet navn, adresse, telefon og e-mail) når du besøger www.tapshop.dk for at lette dine indtastninger, ved næste besøg. Når du besøger www.tapshop.dk gemmes informationer - såkaldte cookies - om at du har besøgt websitet. Som følge af dette får TapShop information om hvor mange besøgende vi har og hvilke sider, som er mest besøgt. Vi kan desuden give dig mere specifik og relevant information når du besøger www.tapshop.dk.
I Internet Explorer slettes cookies under ”Funktioner” ->”Internetinstillinger” ->”Slet cookies”.
Du har ret til ved forespørgsel, at få indsigt i hvilke personlige oplysninger vi har registreret om dig og gøre indsigelse mod en registrering i henhold til persondataloven. Hvis oplysningerne ikke er korrekte, ufuldstændige eller irrelevante har du ret til at få oplysningerne rettet eller slettet. Hvis du vil have information eller eventuelt ændre dine oplysninger er du velkommen til at kontakte TapShop på +45 33 60 62 45
2. Levering
Generelt
Dine varer leveres med fragtbil eller pakkelevering, afhængig af vægt og produkt. TapShop har som udgangspunkt kun mulighed for at levere i Danmark og Sverige. Det er vigtigt, du er hjemme i hele det aftalte tidsrum, hvor leveringen af din ordre skal finde sted. Hvis du ikke er hjemme, og fragtmanden derfor ikke har mulighed for at levere, vil din ordre som udgangspunkt bliver stillet på informeret adresse*. Hvis du ønsker at få leveret din ordre, hvor der kræves en skiftlig kvittering for aflevering, vil dette have et ekstra gebyr og du bedes henvende dig til os før eller efter dit webkøb.
*Er du boende i Sverige og får leveret din ordre med fragtmand, så vil du blive ringet/skrevet til af DSV, som formidler vores forsendelser til Sverige. DSV vil som udgangspunkt ikke stille din ordre uden fuldmagt, men derimod først leverer den når du som kunde og DSV er blevet enige om afleveringssted og tidspunkt.
Hvis der opstår leveringsproblemer med din ordre, vil du blive kontaktet af TapShop. Har du bestilt monterings- eller installationsservice, er det vigtigt at du informerer montøren, hvis din ordre er forsinket. Er fragtmanden ikke kommet inden for det aftalte tidsrum, beder vi dig ringe til TapShop på +45 33 60 62 45 hurtigst muligt.
Hvis du har ændringer til indholdet i din ordre skal du kontakte TapShop senest 5 hverdage før aftalt leveringsdato. Hvis du ønsker at ændre dato eller tidsrum for levering, skal du ringe til TapShop på +45 33 60 62 45 senest 3 hverdage inden den aftalte leveringsdato. Leveringsdatoen kan maksimalt rykkes 1 uge frem i forhold til den oprindeligt aftalte leveringsdato, hvis andet ikke er aftalt.
Forventet leveringstid er 1 – 3 dage, men er varen ikke på lager, skal du regne med 1 – 2 ugers leveringstid. Afviger leveringstiden væsentligt, bliver du kontakt direkte.
Du har også mulighed for at afhente dine varer på vores lager på adressen Strandvejen 42, 8300 Odder mellem 08.00 – 16.00 mandag til torsdag og fredag fra 08.00 – 15.00
2.1 Levering med fragtmand
Fragtmanden leverer varerne i et anvist rum på leveringsadressen. Ved levering af varer fra TapShop er du selv ansvarlig for, at der er plads nok til at varerne stilles sikkert. Hvis varen ikke kan leveres af pladsmæssige årsager, og du bestiller alternative varer, skal du på ny betale for leveringen af disse varer.
2.2 Pakkelevering
For at din ordre kan sendes som pakkelevering må pakken maksimalt veje 20kg som privatkunde og 30kg som erhvervskunde.
Forbehold
TapShop tager forbehold for tastefejl, prisændringer og udsolgte varer. Informationerne på www.tapshop.dk kan indeholde tekniske fejl eller typografiske fejl. Informationen på websitet kan ændres uden varsel. Informationerne som publiceres på www.tapshop.dk kan indeholde referencer eller krydsreferencer til TapShop produkter, tjenester etc., som ikke er tilgængelige i dit land.
Vi anbefaler, at der altid monteres en waterblock foran de af vores maskiner, der tilsluttes vandforsyning for at undgå eventuelle vandskader.
Ophavsret & Varemærkekendetegn
Indholdet på www.tapshop.dk er ophavsret beskyttet og tilhører Tapshop. ©
Informationerne på www.tapshop.dk, inklusive tekst, billeder og lyd, må ikke anvendes i rent privat anliggende eller der hvor det er specificeret, reproduceres, ændres, kopieres eller gemmes i nogen form.
At modificere indholdet på www.tapshop.dk er ulovligt.
De til TapShop relaterede varemærkekendetegn som findes på websitet tilhører TapShop og er beskyttet af varemærkeloven. Det er ikke tilladt at anvende TapShop varemærkekendetegn, hverken i papirform, digitalt eller andet medie.
Lovovertrædelser retsforfølges.